Miejsce: (nie dotyczy)
Termin: (nie dotyczy)
Zgłoszenia: 10 II 2017
Link: http://fundacjakurtyki.pl/dzialalnosc-fundacji/9-projekty/6-nagroda-im-janusza-kurtyki

 

______

Jednym z kluczowych autorskich projektów Fundacji jest Konkurs o Nagrodę im. Janusza Kurtyki. Temat edycji w 2017 r. brzmi: Przestrzeń między dwoma totalitaryzmami – dramat społeczeństwa i państwa polskiego w XX w. Do 10 lutego 2017 r. można zgłaszać propozycje książek.

Konkurs polega na wyłonieniu pracy naukowej z zakresu nauk humanistycznych, społecznych lub prawnych, której problematyka koresponduje z tematyką tegorocznej edycji. Formą Nagrody jest przetłumaczenie wyróżnionej książki na język angielski oraz wydanie jej w Stanach Zjednoczonych. laureat konkursu znany będzie do 30 czerwca 2017 roku. Po tym terminie nastąpi druk oraz promocja zwycięskiej publikacji. Zwieńczeniem Konkursu będzie uroczysta gala w grudniu 2017 roku

Idea Konkursu jest ściśle związana z misją Fundacji im. Janusza Kurtyki i obejmuje:
•  upowszechnianie w kraju i za granicą wiedzy dotyczącej historii i dziedzictwa Rzeczypospolitej;
•   promowanie rodzimych osiągnięć badawczych w dziedzinie nauk humanistycznych, społecznych i prawnych;
•   nagradzanie prac naukowych charakteryzujących się wysokim poziomem merytorycznym i warsztatowym;
•   wspieranie i współkształtowanie polskiej polityki historycznej w kraju i za granicą.

Adresatami Nagrody są polscy badacze dyscyplin humanistycznych, społecznych i prawnych, którzy są autorami prac

naukowych nawiązujących do idei Konkursu oraz tematyki edycji w 2017 r.

Propozycję książki do udziału w Konkursie może zgłosić każdy obywatel Rzeczypospolitej Polskiej pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody autora pracy. Zgłoszenie opracowania może zostać przesłane za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej.

Zgłoszenie pocztą tradycyjną powinno zawierać pisemne oświadczenie Zgłaszającego poświadczone czytelnym:

•    imię i nazwisko autora;
•    tytuł zgłaszanej pracy, miejsce i datę wydania;
•  dane kontaktowe autora, w szczególności jego numer telefonu lub adres mailowy
• krótkie uzasadnienie, dlaczego – zdaniem Zgłaszającego – nadesłana praca powinna otrzymać Nagrodę;
•    oświadczenie o pozyskaniu wymaganej regulaminem zgody autora książki na udział w Konkursie oraz przetwarzanie danych osobowych.

Do zgłoszenia należy dołączyć:
•    zgodę autora pracy na udział w Konkursie oraz przetwarzanie danych osobowych;
•    3 egzemplarze zgłaszanej książki.
Tak skompletowane zgłoszenie należy przesłać na adres korespondencyjny Fundacji:

Fundacja im. Janusza Kurtyki
al. Waszyngtona 39/25
04-015 Warszawa

Zgłoszenie pocztą elektroniczną  na adres fundacja.kurtyki@gmail.com powinno zawierać skan pisemnego oświadczenia Zgłaszającego poświadczonego czytelnym własnoręcznym podpisem, uwzględniającego:
•    imię i nazwisko autora;
•    tytuł zgłaszanej pracy, miejsce i datę wydania;
•    dane kontaktowe autora, w szczególności jego numer telefonu lub adres mailowy;
•    krótkie uzasadnienie, dlaczego – zdaniem Zgłaszającego – nadesłana praca powinna otrzymać Nagrodę;
•    oświadczenie o pozyskaniu wymaganej regulaminem zgody autora książki na udział w Konkursie oraz przetwarzanie danych osobowych.

Do zgłoszenia należy dołączyć:
•   skan zgody autora pracy na udział w Konkursie oraz przetwarzanie danych osobowych;
•   3 egzemplarze zgłaszanej książki (przesłane pocztą tradycyjną na wyżej wskazany adres).
Tak skompletowane zgłoszenie należy przesłać na adres mailowy Fundacji: fundacja.kurtyki@gmail.com.

Termin nadsyłania zgłoszeń (zarówno pocztą tradycyjną, jak i elektroniczną) upływa 10 lutego 2017 r.

Procedura konkursowa wraz z harmonogramem przedstawia się w sposób następujący:
1. Przyjmowanie zgłoszeń, początek procedury kwalifikacyjnej (do 10 lutego 2017 r.).
2. Powołanie Komisji Recenzentów i Zespołu Konkursowego na wniosek Przewodniczącego Rady Programowej Fundacji im. Janusza Kurtyki (do 31.01.2017 r.).
3. Procedura kwalifikacyjna: opracowanie listy zgłoszeniowej przez Zespół Konkursowy oraz selekcja 10 publikacji w celu rekomendacji do udziału w procedurze konkursowej dla Rady Programowej (11-15 lutego 2017 r.).
4. Zebranie Rady Programowej, zatwierdzenie 10 publikacji do udziału w procedurze konkursowej (15 lutego 2017 r.).
5. Skierowanie 10 publikacji do Komisji Recenzentów oraz recenzja naukowa prac (1 marca – 31 maja 2017 r.).
6. Zebranie Rady Programowej, wyłonienie Laureata (do 30 czerwca 2017 r.).
7. Tłumaczenie, korekta, skład i druk nagrodzonej pracy (1 lipca – 15 listopada 2017 r.).
8. Gala Konkursowa (do 17 grudnia 2017 r.).

I etap projektu finansowany jest ze środków Fundacji PZU.

Partnerzy:
Studenci dla Rzeczypospolitej
Fundacja dla Rzeczypospolitej

Patroni medialni:
Dzieje.pl
TVP Historia
Wsieci Historii
Historykon.pl